تبلیغات
جوانان شاد ! ! - چگونه تغذیه کنیم تا شاد باشیم؟!

باحضوری نو تا آخرش هستیم !!

درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

پیوندهای روزانه

طبقه بندی

صفحات جانبی

نویسندگان

ابر برچسبها

آمار وبلاگ



Admin Logo
themebox Logo
IS
Online User


تاریخ:پنجشنبه 29 دی 1390-02:20 ب.ظ

چگونه تغذیه کنیم تا شاد باشیم؟!

به توصیه های ذیل توجه كنید تا عادات غذیی مناسبی برای حفظ تغذیه سالم و سلامت روان داشته باشید. سالها پیش در مدرسه چی دوست داشتید بخورید؟ یك كیك شكلاتی كرم؟ یك پاكت سیب زمینی سرخ شده بهمراه نوشابه؟ قبول كنید بعضی وقتا بسیار لذت بخش هستند. بعضی ها فكر می كنند مقدار كمی مصرف شكر حس خوبی به آنها می دهد.

تقریبا درست است. شكم شما با این قاطی غذا خوردن قاطی نمی كند.غذا و روح و روان با هم ارتباط دارند,حفظ قند خون در یك سطح معتدل باعث شرایط فیزیكی خوب شما می شود و باعث می شود تا مغز شما خوب كار كند.

بتانی تایر می گوید كه زمانی كه شما حالتان خوب است حس خوبی دارید.  و زمانی كه سطح قند خونتان عادی نیست احساس خستگی ،عصبانیت می كنید. بیسكویت شیرین و نوشیدنی شیرین قند خون شما را سریع بالا می برد. اما این غذاها و نوشیدنی ها معمولا هیچ ماده مغذی ندارند و انرژی زیادی برای بدن شما تولید نمی كنند در عین حال غذاهای چرب نیز سطح چربی خون شما را بالا می برد. این امر باعث احساس خستگی می شود.به این مورد توجه كنید كه درست بعد از خوردن چیزبرگر حسی برای مطالعه امتحان ریاضی نخواهید داشت. در حالیكه همیشه جا برای شرینی گرم وجود دارد. این شش عادت خوب تغذیه سلامت و حس شما را برای مدت طولانی خوب خواهد كرد.

1) داشتن حس خوب

از غلات استفاده كنید خوردن نان و غلات طبیعی شما را بیشتر خنده رو می سازد تا خوردن كربوهیدراتهای تصفیه شده مانند نان سفید ، چیپس آردی، یا برنج سفید. با مصرف غلات طبیعی گلوكز به آرامی وارد جریان خون شما می شود تا مصرف حجم وسعی از آن بصورت یكجا,همین موضوع در مورد مصرف میوه از میوه طبیعی صدق می كند نه از آب میوه  برای مثال، سیب فیبر اشتباه كننده و بادوام دارد در حالیكه آب میوه ندارد. بعلاوه اینكه آب میوه شكر و كالری زیادی دارد.

2) دوری از بدخلقی

صبحانه را فراموش نكنید اولین وعده غذایی در روز یك تلنگر بزرگ برای روشن كردن گلوكوز در سیستم بدن شماست تا مغز را بیدار كند و در طول روز بكار بیافتد.اگر صبحانه نخورید احساس پژمردگی در طول روز خواهید كردنیازی نیست تا حجم زیادی صبحانه بخورید. اگر به غلات علاقه دارید شیر را فراموش نكنید. تركیب غلات طبیعی و شیر باعث تولید انرژی در بدن شما می شود.

*گزینه های مناسب برای صبحانه: پنیر با پروتین بالا، بوغلمون یا ساندویج كره بادام زمینی برخی غذاهای صبحانه كه خوردنشان بهتر از نخوردن صبحانه است:  

 * موز بخورید تا سلامت باشید. به گفته ترزا بیچ محقق تغذیه در مركز پزشكی سنفورد در سیوكس فالز.

3) میان وعده سالم بخورید

 اگر بین هر وعده غذایی چهارساعت فاصله است بدن شما به سوخت نیاز دارد تا شما را سرپا نگه دارد بنابراین توجه به میان وعده در اواخر صبح یا بعد از مدرسه مهم است. در واقع مصرف مناسب میان وعده سالم به شما كمك می كند تا از خوردن حجم زیاد غذا جلوگیری كنید.زمانی كه شما بسیار گرسنه هستید نمی خواهید كه در چنین وقعیتی قرار بگیرید.

به گفته لیندا بارتولومی. زمانی كه ما بسیار گرسنه هستیم بسیار سریع غذا می خوریم و شكم خود را با هر چیزی پر می كنیم بطوری كه زمانی متوجه می شوید كه دیگر گرسنه نیستید كه حجم زیادی غذا مصرف كرده اید. می توانیم به این بگوییم كمای غذایی؟ انتخاب میان وعده غذایی را با توجه به گزینه های موجود در دستگاه خرید میان وعده اختصاص ندهید. مقدار گرانولا در كوله پشتی خود بگذارید مقدار كربوهیدرات و پوتین مانند غلات و آجیل، كراكر و پنیر رشته ای یا گرانولا ی روی ماست شما را سیر می كند و با شما انرژی می دهد. اگر می خواهید هویچ كوچك بخورید همراه با ماست یا كره بادام زمینی بخورید. بگفته بیچ به این ترتیب یك ساعت بعد دوباره گرسنه نخواهید شد.

4)كم كردن بد خلقی 

صدای آب بعضی وقتها زمانی كه فكر می كنیم گرسنه هستیم در واقع فقط تشنه هستیم.كم آب شدن كم بدن باعث می شود تا شما احساس گرسنگی و سردرد كنید .اگر از زمان غذا خوردنتان یك یا دو ساعت می گذرد قبل از اینكه به فكر خوردن میان وعده بیفتید یك لیوان آب بنوشید.

5)افسرده نشوید: رنگ های زیادی را بخورید 

مصرف به اندازه ویتامین ب و د كمك می كند تا میزان مبتلا شدن به بیماری افسردگی كاهش یابد.  بعلاوه غذاهای حاوی ویتامین های ب و د انرژی كریوهیدراتی سالم را برای بدن تولید می كنند. برای مصرف ویتامین های ب در زمان خوردن به رنگ های رنگین كمانی ذیل بیندیشید

*انواع توت های قرمز، آبی و بنفش

*هویج های نارنجی، كدو و هلو ها

* سبزیجات سبز پررنگ مانند بروكلی یا كدوی رمانیایی می توانید ویتامین د را با مصرف شیر و ماهی تامین كنید (ماهی حاوی مقادیر بالای اسید های چرب امگا 3 می باشد كه باعث می شود مغز شما سریع كار كند)

6)احساس كسالت یا رخوت می كنید؟نمی توانید به شیرینی داغ فكر نكنید؟ میزان گرسنگی خود را از 1 تا 10 كنید كه شماره 10 گرسنگی شدید باشد .اگر شماره گرسنگی شما 5 باشد و آن شیرینی را می خواهید " فقط بخاطر" با خودتان صادق باشید.  

آیا غذا می خورید تا كارهای مدرسه را از سر باز كنید؟ یا غذا می خورید تا حس خوبی داشته باشید و از استرس دوری كنید؟  یك برنامه پشتیبان غذایی داشته باشید تا زمانی كه به فكر خوردن " فقط بخاطر" می افتید از آن استفاده كنید. برای مثال آهنگ مورد علاقه اتان را آماده كنید تا گوش دهید یا مسیری برای قدم زدن. اگر ولع شما از بین نرفت كمی بخورید تا راضی باشید نه پشیمان. اگر همه شكلات را بخورید بعد از خوردن احساس بدی خواهید داشت. بهتر است تنها كمی از چیزی كه هوس كرده اید بخورید و تا خودتان را بابت آن سرزنش نكنید.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نوع مطلب : علمی 

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر